Varför skulle koldioxid vara skadligt?

Hej hej mina kära läsare? Har haft väldiga problem med min uppkoppling så jag har tyvärr inte kunnat skriva på ett tag, men nu ska det vara åtgärdat.

Läste idag att tidigare Sandvikchefen Per-Olof Eriksson tycker att det är varken realistiskt eller nödvändigt att minska koldioxidutsläppen. Mer koldioxid gynnar tvärtom livsmedelsförsörjningen. Vi kan bränna så mycket olja vi vill utan att orsaka skadlig uppvärmning. Fokusera i stället på de verkliga och växande miljöproblemen i den snabbt växande nya världen, tycker han. Koldioxid är livets gas, oundgänglig för allt liv på jorden. Kan verkligen klimatet vara hotat av livets gas? Och är det meningsfullt eller ens möjligt att försöka styra klimatet?

Vad tycker ni om hans resonemang?

KOMMENTARER

Postat av: Theréz

Ja det är det som är så konstigt och dåligt. Hatar median! xD fast rätt låt vann såklart.
Bra blogg föresten, den kommer jag kolla in flera gånger ^^


Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0