Direktreklamen miljöutreds

Läste i dagens media idag att Posten, Svensk Direktreklam mfl skall miljöutreda direktreklamen. Detta för att se hur den påverkar miljön. Man vill bl.a. se hur stor koldioxidutsläppen är.

Denna utredning kommer att pågå under tre års tid och man har döpt projektet till Miljö Direkt.

Ett mycket bra initiativ enligt mig. Skönt att se att fler och fler börjar ha ett miljötänk!

Läs hela artikeln här: Direktreklamen miljöutreds

En annan artikel inom samma kategori: Kappahl klimatkompenserar sin dr

KOMMENTARER

Postat av: Stina

Varför ska man ha reklamen alls, klart den påverkar miljön, frågan är ju bara hur mycket. Nu finns ju allt på nätet som er sida, regionalreklma.se


Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0